Tuesday, January 3, 2017

認字

前一排去接小豬時老師忽然跟我說:「Do you know your son can read?」

+

我馬上窒了窒。

咁我知佢認得好多英文字,特別係最近,經常讀啲我唔知佢點會識既字。但其實我哋睇英文書係極少會讀英文的,因為佢只想聽(佢明白到既)中文。平時接觸英文都不算多,所以都冇乜機會 find out 到底佢識幾多英文字。

返學前,佢係一句英文都唔識的。

+

我本身係以為小豬記性好,係「認」得啲字。同埋我以為係認得常見單字。

但老師說,佢唔係淨係認得字,佢係識讀,成句識既。又說佢對 phonic 和字母都很有興趣。小豬的學校是百分百 free play 的,零 academic。所以學校係唔會特別教呢啲。但如果小朋友有興趣,老師會一起當遊戲玩。

+

這個假期,有機會時我都試下小豬到底識幾多字。有些書未睇過,但佢真係識讀好多。

又例如我哋出去食嘢,佢好中意睇餐牌,好多字都識,例如 salad,pasta,pizza,sandwich,chicken,pancakes,waffles⋯⋯

+

這個假期,也發現小豬開始講少少英文。也沒以前那麼抗拒我讀英文(但都要加中文),因為佢最近好中意押韻,(中英都中意,)所以押韻的英文書都愛聽。

+

今日又跟老師講起呢樣嘢,老師說,小豬可以憑讀音識串字,當然是簡單三個字母那種。因為她覺得有些字小豬應該未見過既但佢又識串出來。

+

曾經,我聽過某種說法,不應太早教小朋友認字。所以對於這個發現,開始時有點顧慮,這樣會否對小豬不好。

但學校的說法是,他們也不會主動教小朋友呢啲。但對於小朋友有興趣既嘢,他們會以遊戲的模式去配合。

其實與我一貫的做法雷同,不會主動教佢,但佢有興趣的我會同佢一起探索。不過咁早識咁多字,讀 kindergarten 時咪悶死囉。友說,你都要諗啲對策才好。

(又,小豬學校上年有個小朋友,reading 又係比較 advance,父母要求學校用 flashcard 教佢認字,學校不接受這種教法,後來轉了去讀另一間。所以我知這家學校係唔會刻板式教小朋友的。)

No comments:

Post a Comment